Elöljáróban
Tapasztalataink  szerint legtöbbünknek nem sikerült a pénteki hústilalom helyett testhezállóbb,  előrébb vivő rendszeres szokást kialakítanunk. 
  A Bokor 10-es régiójának tagjai néhány gondolattal szeretnék segíteni azokat, akik a napi  igeszakaszok nyomán kicsit többet szeretnének Isten ügyével foglalkozni ezeken  a napokon.

December 3.  – péntek 
Mt  9, 27-31 – A két vak  meggyógyítása
Jézus nem egyszerűen a kérésre gyógyított. Azért nem, mert  érdekelte őt, hisznek-e gyógyító erejében: „Hiszitek-e, hogy megtehetem ezt  nektek?” Annyira fontos Jézus számára a hitünk, hogy arra hivatkozva gyógyított.  Vajon miért?
      A hit olyan lelki adománya Istennek, ami fontosabb a testi  egészségnél is. Nem hangsúlyozta a gyógyítást, ezért nem akarta fontosnak  láttatni. A hit lelki, benső valóság, megtapasztalás következménye. Egy „hű-ha”  élmény, egy nagyszerűség érzete, ” Istenem, ez fantasztikus” gondolata, egy néma  elhallgatás, elbámulás, boldogság, könnyedség érzete. Ilyen élmény után  mindenkor tudom azt mondani, én hiszem, van Isten. Én hiszek Istenben.
  Belső találkozásra van szükség, amiből fakad a hit. Ezért  mondta Jézus, az én elgondolásom szerint, „Vigyázzatok, senkinek se adjátok ezt  tudtára.” Mert az Istennel találkozás fontosabb, aminek az eredménye lesz a  hit.
December 10. – péntek 
      Mt 11, 16-19 - Mi a  különbség???
Régen és most, Jézus korában és napjainkban, a nép ugyanúgy  nép, mint akkor. Az egyes emberek egymásra hatása nem a jó, a nemes változás  irányába visz! Az önös célok  az élet  élvezete, a személyes bálványok, sorolhatnám még, nem a jézusi út felé vezet.  Sodródnak hasonló a hasonlóhoz, azonosulnak egymással, életvitelben, eszmékben.
      S akik mégis rátalálnak, kilógnak a sorból!!!
      Kilógtak a sorból:
- János aszkéta életvitele, Jézus útjának előkészítése - „tartsatok bűnbánatot” - nem volt szimpatikus a népnek, mert hallgatni kellett volna rá, változtatni kellett volna addigi megszokott életvitelükön, ami ütközött ezzel.
- Eljött       Jézus Ember → Isten  közeli       életével - ez sem volt a nép számára       követendő út, és ma sem az! Jézus a szeretetet élte minden szinten, Isten       üzenetét fordította le a mindennapokra. Tanítványokat gyűjtött azok közül,       akikben hasonlóságot látott és készséget arra, hogy alakulhatnak. Kövessék       őt. Egyenként hívott – akkor és ma is –”Kövess Engem = azonosulj Velem”.
 Mit tehetek én? Először, azonosuljak önmagammal a Nagy Énemmel, ...belső út, ...Istennel élő kapcsolat. Akkor tudom megérteni és élni Jézus tanítását, ha azonosulok Vele, „ahogy Jézus azonosult az Atyával”, életvitelben gondolkodásban, Istennel való kapcsolatban. Önmagunkat kell átalakítani, hogy minden más változzon. Szívből indított cselekedetekkel, áldozatvállalással.
 Egy vagyok a testvérek közül, akiket Jézus hívott, a mindennapokban próbálom követni Őt.
 Mi a különbség? Hová tartozom? Kivel, mivel azonosulok - Hhogy kilógjak a sorból!!!!
December 17. – péntek 
Mt 1, 1-17
      
Salamon király, a prédikátor írja: "Ahogy nem ismered a szél járását, sem  a terhes asszony méhének titkait, ugyanúgy nem ismered Isten tevékenységét sem,  aki mindent irányít." (Préd. 11,5)
Máté felsorolásának okát viszont ismerjük: a 3x14 nemzedék válogatásával  hangsúlyozni akarja "Jehosuah" (=Isten a szabadító) származását;  minthogy Dávid mássalhangzóinak héber számértéke is 14.
Máté eljárása nem meglepő, hiszen zsidók között zsidóknak ír. Célja, hogy  megmutassa, Jézus beteljesíti az ószövetségi írásokat, mint pl. a dávidi  leszármazást.
A sor és a sorsok végén felkiáltójelként áll a Jézusnak nevezett Krisztus, a  nemzedékek "összege", akinek élete és tanítása arra szólít, amit a  költőnő (Tasnádi Varga Éva) mond "Aratás után" c. versében az  "aranykötegben alvó" búzáról:
"...azért élt, hogy adjon valamit a világnak,
a napba nézett, s nem hullott értetlenül a sárba."
  - Törekszem-e megismerni felmenőimet, hogy az ő sorsuk, jellemük tükrében  meglássam a magam arcát, s a megfelelő önismerettel elkerüljem a játszmákat, a  felesleges köröket és megtaláljam a feladataimat?
  - Kutatom-e "Isten tevékenységét" az életem történéseiben, hogy  megismerjem a velem való szándékait?
  - Máté (tanítványai) teljesítetté(k) a feladatot, hogy népüknek átadják a  jó hírt; - keresem-e elég lelkesen azokat, akikhez én vagyok küldve, és  használom-e kreativitásomat az átadás különféle módjait keresve?
December 24. – péntek 
      Lk 2, 57-79
Keresztelő születésekor a szülők és a környezet  elgondolkodott, vajon mi lesz ebből a gyerekből, hiszen nyilvánvalóan az Úr van  vele.
      Fenti bevezető mondatról minden gyermeket vállaló szülő  elgondolkodhat, hiszen a leszülető lelkek mind nyilvánvalóan az Úr küldetésével  születnek erre a világra, mindannyian „kis királylányok és királyfiak, akik  előtt az egész világ  lehetősége nyitott.
      Ha a szülők/apa erre ráeszmél,  megnyílik az ajka és megoldódik a nyelve – az  addigi némaságból  meggyógyul – eltelik  Szentlélekkel és magasztalni kezdi az Urat. 
      Hiszem, hogy minden születő gyermek az Úr küldötte, -  felruházva erővel és hatalommal - akinek nem lehet más a feladata, mint azt a  Dalai Láma egy rövid fohászban megfogalmazta:
      „Hadd legyek mindenkor, most és mindörökké
      Védelmezője a védteleneknek
      Kalauza az eltévelyedettnek
      Hajója azoknak, akiknek óceánokat kell átszelniük
      Hídja azoknak, akiknek folyókon kell átkelniük
      Menedéke a fenyegetettnek
      Lámpása a vakoskodóknak
      Födele a hajléktalanoknak
És szolgája minden szükséget szenvedőnek”
- Merek-e védelmező, kalauz, hajó, híd, menedék, lámpás,  födél és szolga lenni a szükséget szenvedőnek?
      - Karácsony tájékán eszembe jut-e, hogy én is „kis  királylányként/királyfiként” lettem küldve, és rendelkezem a feladatokhoz mért  erővel, képességekkel?
December 31. – péntek 
      Jn 1, 1-18
Vallomással kezdem. Ebben az elmélkedésben kevés a saját  gondolatom. Annál több kérdésem van, amit rég forgatok magamban. Időnként  kimondok, de senki nem ad rá  számomra  elfogadható választ. 
      Mindjárt az első - az Isten kérdése. Tudom, hogy van, minden  azt bizonyítja körülöttem, hogy van. De honnan? Honnan a Szó az Ige?  Ilyen „gyerekes” kérdéseim vannak.
      Köszönetet kell mondanom Rudolf Steinernek aki a János  evangéliumát alaposan kivesézte, áttanulmányozta, saját tapasztalatait felhasználva  leírta, én meg nagy gonddal és figyelemmel elolvastam és emésztgetem.  A racionális gondolkodást közelíteni kell a  szellemiekhez.
      A lét mély titkait szeretnénk megérteni. 
  „Világunk néma lényekkel veszi kezdetét,  és lassanként mutatkoznak csak és jelennek  meg lakóhelyünkön (Földön) olyan lények, akik a legbensőbb élményeiket kifelé  is képesek hallatni, akik a Szó birtokában vannak. 
  A Szó, mely a lélekből hangzik fel, a Logosz, kezdetben itt  volt, és a Logosz a fejlődést úgy irányította, hogy végül egy olyan lény jött  lére, amelyben meg is jelenhetett. 
  Ami az időben és a térben utolsóként jelenik meg, a  szellemben legelőször volt meg”.
„Kezdetben volt a szó, és a Szó  Istennél volt,  
és egy Isten volt a  Szó. 
Ez kezdetben az Istennél volt. 
Minden ezáltal lett és rajta  kívüli által semmi 
nem lett a létrejöttek közül. 
Benne volt az Élet és az Élet  volt az emberek Világossága. 
És a Világosság a sötétségbe  világított, 
de a sötétség nem fogta fel”.
„Az, ami Krisztus Jézusban Életként, Fényként és Logoszként jelent meg, mindig a világban fénylett már, nem ismerték azonban fel, akik csak az érés állapotában voltak. Mindig itt volt a Világosság. Ha ugyanis nem lett volna itt a világosság, egyáltalán nem születhetett volna meg a lehetőség az Én számára. Az egyes emberekbe jött, az Én-emberekhez (Az ember is csoport Én-nel, egy olyan Én-nel, amely egy egész embercsoporthoz tartozott, kezdte az individuális – Én – fokozatosan fejlődött ki) jött, ugyanis az Én-emberek egyáltalán létre sem jöhettek volna, ha a Logosz azt nem árasztotta volna beléjük”.
„Volt egy ember, Isten által  küldve János nevű. 
  Tanúként jött, hogy tanúságot  tegyen a Világosságról, 
és általa mindnyájan higgyenek.
Nem a Világosság, hanem a Világosság  tanúja volt. 
Mert az igazi Világosságnak, ami  minden embert
megvilágosított, kellett a  világba jönnie,
A világban volt és világ általa  lett, 
de a világ nem ismerte meg azt.
Az egyes emberekhez jött (az  Én-emberekhez jött) 
azonban az egyes emberek  az (Én-emberek) 
nem fogadták be azt. 
Akik azonban befogadták, általa  Isten fiaiként 
    nyilatkozhattak meg. 
    Akik nevében bíztak, nem vértől,  nem a test akaratából, 
    nem az ember akaratától, hanem  Istentől lettek. 
És a Szó  testté   lett és közöttünk lakott és hallottuk 
tanítását, az Atya Egyszülött  Fiánál, 
eltöltve Odaadással és  Igazsággal. 
János bizonyságot tesz  róla, és világosan hirdeti: 
ez volt az, akiről mondottam: az  jön majd utánam, 
Aki előttem volt. Előbbre való  ugyanis nálamnál. 
Mert az Ő teljességéből vettünk  valamennyien 
    kegyelmet kegyelemre. 
    Mert a törvény Mózes által  adatott, a Kegyelem 
és Igazság azonban Krisztus Jézus  által született. 
Istent eddig szemmel senki sem  látta.
Az Egyszülött Fiú, aki a  Világatya kebelében volt, 
ez lett a vezető, ebben a  látásban”.
Az Ótestamentum hívője régebben azt mondta: „Én és az Ábrahám atya egyek vagyunk”, mivel az Én vérrokonságban érezte honosnak magát. Ne a vérrokonság legyen a záloga annak, hogy az ember egy egészhez tartozik, hanem tisztán szellemi Atya – princípiumtól – amellyel mindannyian egyek – való tudás”.
János evangélista   bemutatta ezekben a verssorokban életünk főszereplőit. Az Atyát és  Jézust, szerény „mellékszereplőként” Jánost,  a Keresztelőt is.
      Mi dolga az Én-nek a továbbiakban?
      Nem kevés! Jézust jobban és jobban megismerni, tanítását  komolyan venni, és megcselekedni. Valamint megismertetni Őt akivel csak lehet! 
      Jézus szellemisége körülveszi a Földünket (és még ki tudja  mi
      mindent)!
Öleljen át szeretete minden élő és nem itt létező lelket!
  



 
 
 
                
