Elöljáróban
Tapasztalataink  szerint legtöbbünknek nem sikerült a pénteki hústilalom helyett testhezállóbb,  előrébb vivő rendszeres szokást kialakítanunk. 
  A Bokor 10-es régiójának tagjai néhány gondolattal szeretnék segíteni azokat, akik a napi  igeszakaszok nyomán kicsit többet szeretnének Isten ügyével foglalkozni ezeken  a napokon.

2011. február 4 .  – péntek 
    Mk 6,14-29 - Keresztelő János lefejezése
Keresztelő Jánosról sokan sokfélét gondoltak Jézus idejében,  Izraelben. Voltak, akik Illésnek gondolták, és nem álltak messze az igazságtól.  Van, aki profétának gondolta. (Mk. 9:12)  
Heródes viszont azt terjesztette Jézusról, hogy Keresztelő  János támadt fel. 
Evvel kapcsolatban több probléma is felmerül, nem lehet egy  időben egy lélek két testben. 
Én inkább azt gondolom Heródes akarta így megnyugtatni a  lelkiismeretét, hogy keresztelő János ám feltámadt. Nem is halt meg.  Valószínűleg vádolta a lelkiismerete a gyilkosság miatt.
Hiszen Heródes szívesen hallgatta Jánost, még zavarba is  hozta. Nem lehetett nagy rend a fejében. Önszántából nem akart ártani Jánosnak.  Lefogatásában is inkább Heródiás játszatott szerepet, mint felbujtó. 
-Heródiás nem a férjét választotta, hanem a hatalmat.  Uralkodni szeretett volna a trónon.  Aki  ebben megakadályozhatta, az eltetette az útból. Szívében a Sátán uralkodott. 
Csak az alkalmat leste, hogy - hogyan hajthatja végre a  tervét. Salóme érzéki tánca felkorbácsolta Heródes vágyit. Ezt nagyon is  tudhatta Heródiás róla. 
Heródes nem átgondolt ígéretet tett Salóménak. Bármit kérsz,  megadom neked esküvel is bizonyította a római vendégei előtt. Salóme az  anyjától kért tanácsot. 
Heródiás elérkezetnek látta az időt, hogy Keresztelő fejét  kérje. János lefejezése után a tanítványok elkérték a testét és eltemetik  tisztességesen. A sors fintora, hogy Illés 500 Bál varázslót fejeztetett le,  most maga is így végezte.. 
2011. február 11. – péntek 
    Mk 7, 31-37 - A süketnéma meggyógyítása

Dekapolisz (görögül: deka, tíz; polisz, város) tíz város csoportja volt a római birodalom keleti határvidékén, a mai Jordánia, Szíria és Izrael területén. A tíz város nem alkotott igazgatási egységet (mindegyikük bizonyos autonómiával rendelkezett, de valószínűleg szövetségben álltak[1]), hanem nyelvi, kulturális, földrajzi értelemben sorolhatók egy csoportba. A Dekapolisz városai a görög és római kultúra központjai voltak az egyébként szemita (nabateus, arámi és héber) kultúrájú térségben. A szíriai Damaszkusz és Kanavát, illetve az izraeli Bet-Seán kivételével a Dekapolisz összes városa a mai Jordánia területére esik.
Jézus a Galileai tengerhez érkezett, egy süketnémát vittek  elé és kérték, tegye rá a kezét. Megfigyelték a tanítványok, hogy  gyógyításkor ráteszi az emberre a kezét. Jézus félrehívja a tömegből az embert.  Nem akarta nyilvánosan meggyógyítani. Ujját a fülébe dugta, nyálával  megérintette a nyelvét feltekintett az égre és Isten segítségét kérte. Efata,  nyílj meg mondta. Arámi nyelven beszélt az emberhez. Az tüstént beszélni  kezdett. (Érdekes a primitív népeknél a sámán megszabadításkor a megszabadulni  kívánó embert megköpdösi nyálával.)
      Jézus a megszabadítás után megtiltja, ne mondja el senkinek.  Azért kérte, mert elsősorban nem gyógyítóként jött, hanem lelki felszabadításért.  Hogy – hogyan szabadulhatunk meg a Sátán fogságából. A süketnéma megszabadítása  Messiás egyik jele lesz, mondták a proféták. 
Érdekes a farizeusok és a főpapok nem akarták észrevenni.  Nemcsak ők, hanem a mai napig sem fogadják el Jézust.   
2011. február 18. – péntek 
    Mk 8, 34-39; 9, 1-9 - Jézus követésének feltétele
zus Péter le sátánozása után van. Péter jót akart, meg  akarta menteni Jézus életét. 
Jézus keményen megfedi. Mert emberi - földies a  gondolkodása. Nikodémusznak is ezt mondja: földies a gondolkodása. (Jn 3,13)
Jézus a népet maga köré gyűjti és elmondja mi a feltétele  kővetésének? 
Meg kell tagadni önmagunkat. 
Az első helyre Isten dolgait kell tenni. Fel kell venni a  keresztünket: ezek a természetünk és a körülményeink. Ezek közül van, amit mi  választunk: feleség, férj, gyerek, család, és van, amit nem: ahova születünk és  a körülményeink. A természetemet viszem, bárhova megyek és körülményeim meg  mindig lesznek. 
Jézusnál a fizikai élet megmentése nem elsődleges dolog, ha  Isten útjába áll, ha Jézusért kell adnom az életem.  Nem szájjal, hanem tettekkel. (1Jn 3,18-19) 
Aki érettem odaadja életét, mondja: Jézus megnyeri azt.  Jézus nem ígér követőéinek diadalmas földi sikerekben gazdag életet.  De ígér őrök  életet, ha követői leszünk.  
„Mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri? Ha a  lelke kárát vallja.” 
A lélek olyan értékes, hogy az egész világ megnyerése sem ér  annyit. Óva int bennünket; 
NE SZÉGYELLJÜK AZ Ő TANÍTÁSÁT. Mert ezzel elhatárolódunk  Tőle. 
El fog jönni hatalommal, az Atya dicsőségében és a Szent angyalokkal. 
Jézus egy kijelentést tesz: „a jelenlevők közül néhányan nem  halnak meg addig, míg meg nem látják Isten hatalommal megvalósuló uralmát.” 
Hogyan gondolhatta ezt Jézus? Ha van újra születés, úgy  érthető. Itt lesznek ők is, amikor eljön hatalommal. Ha nincs, nem értelmezhető  Jézusnak ez a kijelentése. Hiszen tudjuk, mindenki meghalt az ott lévő emberek  közül fizikai értelemben, még Jézus is. 
A fizikai halál nem jár végleges halállal azoknál, akik megkapják az  örök életet.    
2011. február 25. – péntek 
      Mk 10, 1-12 -  A  házasság felbonthatatlansága
      Jézus tanítványaival és a tömeggel Júdea vidékére tartott. A  tömegben voltak farizeusok is, akik kísértő szándékkal közeledtek Jézushoz. 
Szabad-e a férfinak elbocsátania feleségét? Evangéliumi tanulmányaim  során sokszor észrevettem, vizsgáztatták Jézust, hogy mennyire ismeri az  írásokat. Tudja-e a törvényt? 
Mi nagyon is tudjuk a törvényt. Vajon magánéletünkben mennyire  tartjuk be, mielőtt másokon, számon kérjük? 
Nem esünk hasonló hibába, mint a farizeusok? (1Jn 3, 18-19) 
Ne beszéljünk, nyelvvel és szóval, hanem tettekkel - mondja  az írás. 
Jézus a házasságot felbonthatatlannak tartja, mint  szövetséget. Miért? Az adott szónak kötelezni kellene bennünket, engem és  páromat is. Istenszeretés és emberszeretés egy gyékényen árul. Ne akarjam a  másiknak, amit magamnak nem kívánok. II. Főparancs. 
Jézus messzebbre megy, mint az őt kérdező farizeusok, akik  csak Mózesig mennek el.
Jézus egészem az Istenig megy el - a HŰSÉGIG. 
Emberszeretés – Istenszeretés nála egy. Egy házasságban a  férfi és a nő, mint házasfelek nem kettő, hanem eggyé lesznek, mondja az írás.  De nehéz ezt megtartani. 
Különböző széthúzások, másképpen gondolkodás miatt. Vajon  mennyire törekedünk mi is az Égben köttetett házasságot tartalommal megtölteni?!  A pap csak a keretet tudja megáldani, mint  szentséget nekünk kell azt szeretett tartalommal megtölteni az évek alatt. 
Erre kaptuk az életünket.                                                                                         
A 2011. februári péntekek elmélkedéseit a Gyertyaláng közösség készítette.
  



 
 
 
                
