Tanulmányok,
cikkek
Prezentációk
Szakirodalom
Jeles
képviselők
Segítő
helyek
Irodalmi
szemelvények
Ajánló
<< Kezdőoldal
|
TANULMÁNYOK,
CIKKEK
- Rainer Winkel: Pedagógiai pszichiátria (Tankönyvkiadó,
1981)
Bevezetés az iskolában és otthon tapasztalható neurotikus és pszichotikus
jelenségek megértéséhez.
A szerző, aki az esseni (NSZK) egyetem magántanára, ebben a művében két olyan
tudományterületet kapcsol össze, melyeknek az első pillantásra kevés közük
van egymáshoz: a pedagógiát és a pszichiátriát. Interdiszciplináris (tudományközi)
elemzésekkel kimutatja, hogy e két tudomány szorosan összefügg egymással,
és hogy az iskola – képletes kifejezéssel élve – gyakran a pszichiátriai
szakrendelő „várószobája”. Könyve nagy segítséget nyújthat a pedagógusoknak,
a szülőknek és mindazoknak, akik jobban meg akarják érteni aneurózisokat
és pszichózisokat, ill. az ezektől szenvedő fiatalokat. A megértés pedig
– mint tudjuk – a segítés alapja.
- Csendes Éva: Énünk alapjai Önismereti műhelymunka Kiadó:
2P Oktatási Bt.
BME Oktatási Vezetőképző jegyzetei
- Dávid Imre–Fülöp Márta–Pataky Nóra–Rudas János: Stressz,
megküzdés, versengés, konfliktusok
(Kiadó: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 2014)
Ez az anyag egy szélesebb kitekintést nyújt a konfliktus témában.
- A konfliktusok általános tisztázása mellett a projektben még találkozhatunk
speciális konfliktuskezelési módokkal is. A drogproblémák tárgyalásánál
például felszínre kerülnek az iskolai erőszak és agresszió problémájának
kezelési módjai. (Tabuk
nélkül, 60. oldal)
|